Osamělost?

18. 08. 2019 0:00:00
Deníčku můj, přiznám se, že jsem ti původně chtěla vyprávět o tom, jakým způsobem rozeznávám lidi. Měla jsem totiž pocit, že jsem ten příhodný moment už propásla. Důvod je jasný. Jsem přece nevidomá.

Ale nakonec jsem se rozhodla, že ti budu vyprávět o něčem, co v sobě nosím necelé dva měsíce. O pocitu osamělosti. Trochu mě to děsí. Jsi první, komu to budu vyprávět. Vlastně ani nikdo jiný není. Jsi dobrý posluchač. Možná ani netušíš, jak moc mi pomáháš. Nebudeš se na mě zlobit? Doufám, že ne. Tak poslouchej!

Od počátku své samostatnosti jsem potkávala mnoho lidí. K pomoci i vzájemnému sdílení. Lidé opravdu různí. Přátelé, kamarádi, známí. Není to tak dávno. Proto si vše pamatuji, tak dobře. Z okruhu kamarádů, přátel a známých bylo lidí podstatně více. Právě tento pocit jsem měla dost dlouho. Chlubila jsem se tím. Ale už delší dobu se mi zdá, že se ta pomyslná karta obrací. Tím neříkám, že ke mně chodí už jen ti, kteří téměř každodenně pomáhají. To vůbec ne. Stále jsou i ti, kteří chodí z vlastního rozhodnutí a velmi rádi. Vždy se na setkání s nimi těším. Ale... Dají se spočítat na prstech jedné ruky.

První záblesky uvědomění si vlastní skutečnosti se objevily na přelomu kalendářního roku. Vyděsilo mě to. Ovládl mě smutek. Vlastní realitu jsem si uvědomila teprve nedávno. Letošní léto.

Ptáš se, jak se cítím? Ráda ti to prozradím. Je to něco podobného jako pláč. Pláču ve svém nitru. Nikdo to na mě nepozná. Jsi jediný, kdo o tom ví. Ale něco ti prozradím. Poslouchej!

Víš, já už jsem pocit osamělosti zažila. Nebylo to nic příjemného. Trvalo to několik let. V kratších, či delších intervalech. Tehdy jsem s tím nemohla nic dělat. Jen zachovat zdánlivý klid. Nenapadlo mě, že by se něco podobného mohlo opakovat. A možná proto mě to tak vyděsilo. Ale dnes je situace naprosto odlišná. V čem? Tu svou osamělost mám plně ve svých rukou. Ten čas a prostor, který mám, je jen můj. Mohu si s ním dělat, co chci. S prostorem i časem. Mohu se nořit do dalších filmových a knižních příběhů. Nechat se unášet vlastní fantazií. Objevovat pro sebe další možnosti a světy. A to je veliký dar. Rozumíš mi? Já myslím, že ano. Mám v sobě stále tu duši dítěte.

Zatím je mi z toho smutno. A trochu to i bolí. Na něco podobného už dávno nejsem zvyklá. Ale taková je moje realita.

Mám velké štěstí, že jsi tak trpělivý posluchač. Proč? Mohu ti všechno bez obav říci. Mnoho si uvědomím. A jinak tomu není ani tentokrát. Pochopila jsem, že to mohu vzít jako výzvu. Výzvu na cestu k vnitřní svobodě. Objevit svůj malý, ale pestrý svět. Děkuji ti, kamaráde!

Autor: Vladimíra Frančáková | neděle 18.8.2019 0:00 | karma článku: 14.94 | přečteno: 239x

Další články blogera

Vladimíra Frančáková

Nerudná baba

Deníčku můj, nikdy mě nenapadlo, že ti budu něco nového vyprávět tak brzy. Dovedu si představit, jak jsi překvapený. Jsem na tom stejně.

12.2.2024 v 17:00 | Karma článku: 16.88 | Přečteno: 409 | Diskuse

Vladimíra Frančáková

Trampoty

Deníčku můj, opět na tebe dlouhý čas myslím. Jsem to opravdu já... Ani tentokrát jsem na tebe nezapomněla. To není možné.

14.1.2024 v 18:00 | Karma článku: 11.84 | Přečteno: 168 | Diskuse

Vladimíra Frančáková

Právo na existenci

Deníčku můj, je to neuvěřitelné, ale znovu nastal čas pro moje další vyprávění. Dny mi ubíhají tak rychle, že mám pocit, jako bych ti vyprávěla teprve včera. Opět jsem si nemohla vybrat. Navíc jsem si vědoma, co jsem ti slíbila.

1.12.2023 v 18:00 | Karma článku: 9.80 | Přečteno: 201 | Diskuse

Vladimíra Frančáková

Signál

Deníčku můj, možná ani netušíš, jak dlouho na tebe myslím. Není to tak složité. Prakticky od chvíle, kdy jsem skončila svoje poslední vyprávění. Myslím, že není divu. Tolik se mi toho honí hlavou.

26.10.2023 v 13:00 | Karma článku: 9.99 | Přečteno: 181 | Diskuse

Další články z rubriky Osobní

Jiří Kačír

Recenze hry Baldur's Gate 3 a nových pravidel D&D 5E

Baldurs Gate 3 je RPG hra postavená na pravidlech Dungeons & Dragons, konkrétně na jejich nejnovější verzi 5E. Oproti verzím 3.5 a 4.0, které se používaly někdy od roku 2000 až do teď, se ve verzi 5E provedla spousta změn.

17.3.2024 v 13:41 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 60 | Diskuse

Vlastík Fürst

Dě-da nebo dědek plesnivý

Blíží se jaro a s ním doba, kdy se do ulic vyrojí spousta lehce přioděných slečen a dam. A tak se možná my, co jsme většinově orientovaní, od těch krasavic zase dočkáme nějakého nelichotivého komentáře.

16.3.2024 v 8:30 | Karma článku: 25.51 | Přečteno: 520 | Diskuse

Vlastík Fürst

S Ním jsem silný

David pokračuje ve své písni. Už v ní stihl Stvořiteli říci vše, co ho trápí. Sdílí se s ním o své obavy z toho, že jeho vojsko bez pomoci shůry prohraje. Strach mu ale nahání i mlčení nebes.

8.3.2024 v 19:10 | Karma článku: 12.36 | Přečteno: 205 | Diskuse

Vít Olmer

Bitva o důchod (humoreska)

Nedávno jsem se dočetl, že nějaká paní měla z vyřizování svého důchodu hlavu jak pátrací balon. Chtěl bych ji utěšit...

8.3.2024 v 19:08 | Karma článku: 43.99 | Přečteno: 8016 | Diskuse

Tien Tran Tat

Koupil bych si průvodce po Vietnamu? Spíš nekoupil

Nedávno jsem v ruce držel průvodce po Vietnamu. Publikováno v roce 2018. Není to jediný průvodce, který jsem prolistoval. Vždycky mě zaujme filmové doporučení. Většinou nabídka amerických válečných filmů. Rozčiluje mě to.

6.3.2024 v 8:24 | Karma článku: 23.74 | Přečteno: 409 | Diskuse
Počet článků 54 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 212

Žiju v Novém Boru na Českolipsku, městě s bohatou sklářskou tradicí. Bydlím v nájemním bytě. V domě s pečovatelskou službou. Jsem tu maximálně spokojená. Mám ráda společnost i samotu. Nedovedu si představit život bez možnosti setkávání se s lidmi. Ale aby vše „fungovalo“ tak, jak má, je k tomu nezbytná i ta samota. Mou velkou láskou je literatura . K odpočinku patří i hudba. Pasivně, samozřejmě. Mám ráda smích. A humor vůbec. Obojí ke mně patří. Humor sám je pro mě důležitým kořením života.

Nutný výchovný pohlavek, souhlasí Bouček i Havlová s přerušením projevu na Lvu

Moderátor Libor Bouček ostře zareagoval na kauzu ohledně délky proslovu režisérky Darji Kaščejevové na předávání cen...

Švábi, vši a nevychované děti. Výměna manželek skončila už po pěti dnech

Nová Výměna manželek trvala jen pět dní, přesto přinesla spoustu vyhrocených situací. Martina ze Znojma se pokoušela...

Vyzkoušeli jsme podvod z Aliexpressu. Může vás přijít draho, i po letech

Nakoupili jsme na Aliexpressu a pěkně se spálili. Jednu USB paměť, dvě externí SSD a jeden externí HDD. Ve třech...

Chtěli, abych se vyspala s Baldwinem kvůli jeho výkonu, říká Sharon Stone

Herečka Sharon Stone (66) jmenovala producenta, který jí řekl, aby se vyspala s hercem Williamem Baldwinem (61). Měla...

Byla to láska na první pohled, říká hvězda Gilmorek o manželství s modelkou

Milo Ventimiglia (46), představitel Jesse ze seriálu Gilmorova děvčata nebo Jacka Pearsona ze seriálu Tohle jsme my, je...