Dodržování pravidel

2. 04. 2020 0:00:00
Milý deníčku, tak jsem tě i tentokrát nechala dlouho čekat. Ani nevíš, jak mě to mrzí. Ale důvod k tomu mám. Nějaký čas se mi pletou prsty. Klidně si píší písmenka, o která nestojím. Ale tak to prostě je. Nic s tím neudělám.

Překvapí tě, že jsem opět nevěděla o čem bych ti vyprávěla? Já myslím, že ne. Už mě znáš. A o čem to tedy bude tentokrát?

V posledních dnech a týdnech se hodně mluví o dodržování pravidel. Tak ti o nich budu vyprávět i já. Souhlasíš? Tak poslouchej!

Jak už dávno víš, bydlím sama. Bez cizí pomoci se neobejdu. A to téměř od počátku samostatného života. Postupem času se míra pomoci druhých zvětšuje. Dodržovat určitá pravidla jsem musela od začátku.

Velmi dobře si vzpomínám, jak jsem s tím měla zpočátku problém, jelikož jsem byla vnitřně přesvědčena, že je vše dovoleno. Dnes už moc dobře vím, že tomu tak není.

Nastavení pravidel domovním řádem nebo pečovatelskou službou byla pro mě velká škola. Tato pravidla bylo třeba respektovat. Bylo nutné pochopit, že i ten můj životní prostor má své hranice. Nebylo to jednoduché. Hodně to bolelo.

Postupně jsem si začala uvědomovat i ta pravidla nepsaná. Vycítila jsem, že je to tak správné. Kráčela jsem trpělivě krůček za krůčkem. Dělám to tak vlastně dodnes.

Během své mnohaleté samostatnosti jsem byla seznamována s různými pravidly. A seznámení s nimi jsem musela stvrdit vlastním podpisem. Důvod byl jasný. Abych nemohla tvrdit opak. především, aby z toho bylo jasné, že jsem s nimi byla skutečně seznámena. Mnohá pravidla vyvolala úsměv na tváři, tak jsem je neopomněla peprně okomentovat. Až mnohem později mi došlo, že jsem mnoho z těchto listin podepisovala hlavně kvůli ochraně pečovatelů a vedení našich služeb. Udivuje tě to? Tak to jsme na tom stejně. Ale dnes už tomu moc dobře rozumím. A je to tak správně. Obecně jsme totiž schopni dohadovat se o každé slovíčko a podobné záležitosti. V tu chvíli dokážeme být velmi oškliví. To by ses teprve divil. Vysvětlím. Stručně. Co není napsané, neplatí. Neexistuje. Ale je možné to i otočit. Občas mám pocit, že neplatí ani to, co je napsané. Ale to je o něčem jiném.

Pravidla musím dodržovat neustále. Ale v posledních dnech jsem si znovu mohla ověřit, že s tím opravdu nemám problém. Jak je to možné? I naši pečovatelé totiž v těchto dnech pracují v krizovém režimu. A mně to stačilo jen oznámit. Neměla jsem potřebu to řešit dál. A řeknu ti jedno. Jsem proto na sebe hrdá!

Jak to mám s dodržováním pravidel jsem si poprvé uvědomila před několika lety. Tehdy dostali všichni obyvatelé DPS tzv. „vnitřní pravidla“. A nejen oni. I ostatní uživatelé našich „Sociálních služeb“. Abychom věděli, co musíme a nesmíme. Když jsem se s nimi seznámila, tak jsem pochopila, že je vlastně nepotřebuji. Důvod? Protože to už dávno dělám tak, jak je to napsané.

Ale neboj se. Vůbec nejsem dokonalá. Občas jsem pro sebe chtěla nějakou tu výjimku. Znamenalo by to pro mě jisté zjednodušení. Nebo jsem nepovažovala dané pravidlo pro sebe za důležité. Protože nějaké věci nedělám. Nebo mě ani nenapadnou. Zkrátka, určitý způsob jednání mi není vlastní. Já jsem prostě já.

Jak vidíš, není to se mnou jednoduché. Ale ještě to se mnou chvilku vydrž, prosím! chci ti to dopovědět. Už mi toho mnoho nezbývá. Tak ještě minutku poslouchej!

Na všechny dotazy jsem dostala jasnou odpověď. Mé požadavky byly zamítnuty. I když i druhé straně bylo jasné, proč se na to ptám.

Pravidla jsou nastavena pro všechny stejně. Je třeba je dodržovat. Stačila by jedna výjimka a celé se to zhroutí. Takovou výjimku by pak chtěl totiž každý...Nastal by chaos. To už bych neměla tu jistotu v zádech. Rozumíš mi? Já myslím že ano.

Autor: Vladimíra Frančáková | čtvrtek 2.4.2020 0:00 | karma článku: 8.61 | přečteno: 226x

Další články blogera

Vladimíra Frančáková

Nerudná baba

Deníčku můj, nikdy mě nenapadlo, že ti budu něco nového vyprávět tak brzy. Dovedu si představit, jak jsi překvapený. Jsem na tom stejně.

12.2.2024 v 17:00 | Karma článku: 17.11 | Přečteno: 410 | Diskuse

Vladimíra Frančáková

Trampoty

Deníčku můj, opět na tebe dlouhý čas myslím. Jsem to opravdu já... Ani tentokrát jsem na tebe nezapomněla. To není možné.

14.1.2024 v 18:00 | Karma článku: 11.84 | Přečteno: 168 | Diskuse

Vladimíra Frančáková

Právo na existenci

Deníčku můj, je to neuvěřitelné, ale znovu nastal čas pro moje další vyprávění. Dny mi ubíhají tak rychle, že mám pocit, jako bych ti vyprávěla teprve včera. Opět jsem si nemohla vybrat. Navíc jsem si vědoma, co jsem ti slíbila.

1.12.2023 v 18:00 | Karma článku: 9.80 | Přečteno: 201 | Diskuse

Vladimíra Frančáková

Signál

Deníčku můj, možná ani netušíš, jak dlouho na tebe myslím. Není to tak složité. Prakticky od chvíle, kdy jsem skončila svoje poslední vyprávění. Myslím, že není divu. Tolik se mi toho honí hlavou.

26.10.2023 v 13:00 | Karma článku: 9.99 | Přečteno: 181 | Diskuse

Další články z rubriky Osobní

Tereza Ledecká

IQ tykve ?

Jednou v Básnících se Štěpán Šafránek zeptal pana profesora, "Jak člověk pozná, že je blb?" Pamatujete, co mu na to odpověděl? "Chytrej člověk to nepozná nikdy, a blbci je to jedno!" Tak vám přeju, ať nikdy nedojdete poznání...

28.3.2024 v 14:15 | Karma článku: 6.73 | Přečteno: 104 |

Lucie Svobodová

Magor

Přátelé, širší rodina - každý reagoval na mé členství odlišně. Někteří na mě neustále křičeli, že jsem magor. Jiní si to pravděpodobně také mysleli, ale rozhodli se nechat si to pro sebe.

28.3.2024 v 8:59 | Karma článku: 11.05 | Přečteno: 980 | Diskuse

Vlastík Fürst

Pravopis máš hrozný, ale piš dál!

Jaké máte vzpomínky na svá školní léta? Měli jste také svého oblíbeného učitele - učitelku? Nebo jste dokonce byli platonicky zamilovaní do vaší kantorky - kantora?

27.3.2024 v 14:30 | Karma článku: 21.81 | Přečteno: 453 | Diskuse

Tereza Ledecká

Sněžkolezkyně

My Češi jsme pověstní svými nákupními výpravami do Polska, ale věřte, že na dně Lomniczky nic nekoupíte, a ještě za to draze zaplatíte

20.3.2024 v 23:29 | Karma článku: 10.92 | Přečteno: 294 |

Jiří Kačír

Recenze hry Baldur's Gate 3 a nových pravidel D&D 5E

Baldurs Gate 3 je RPG hra postavená na pravidlech Dungeons & Dragons, konkrétně na jejich nejnovější verzi 5E. Oproti verzím 3.5 a 4.0, které se používaly někdy od roku 2000 až do teď, se ve verzi 5E provedla spousta změn.

17.3.2024 v 13:41 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 68 | Diskuse
Počet článků 54 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 212

Žiju v Novém Boru na Českolipsku, městě s bohatou sklářskou tradicí. Bydlím v nájemním bytě. V domě s pečovatelskou službou. Jsem tu maximálně spokojená. Mám ráda společnost i samotu. Nedovedu si představit život bez možnosti setkávání se s lidmi. Ale aby vše „fungovalo“ tak, jak má, je k tomu nezbytná i ta samota. Mou velkou láskou je literatura . K odpočinku patří i hudba. Pasivně, samozřejmě. Mám ráda smích. A humor vůbec. Obojí ke mně patří. Humor sám je pro mě důležitým kořením života.

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...