Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Nutnost soustředit se

Deníčku můj, myslím, že už dávno víš, jak ráda ti vyprávím. Ať už je to jakkoli. Ale jednu věc jsem ti za tu dobu neprozradila. A to, co je nejhorší. Ze všeho nejhorší je vždy nějak začít.

Dlouho hledám jednotlivá slova. Myšlenku.

Tentokrát jsem mnoho dní nedokázala zachytit ani jedno slovo. Natož pak náznak nějaké myšlenky, na které by bylo možné stavět a pokračovat.

Několik dní jsem se nedokázala na nic soustředit. Jak je to možné? Tak o tom ti budu vyprávět právě dnes. A jestli chceš, tak pozorně poslouchej. Mohlo by tě to možná maličko pobavit.

Zjistila jsem totiž, že mám doma asi nějakého Lichožrouta. Sama si ho nedokážu představit, ale dá se říci, že je to něco podobného jako skřítek. Požírá ponožky. PO jeho řádění zůstává několik jednotlivých ponožek, které nelze spárovat.

 Před několika dny jsem si oblékla ráno právě takový pár jedné barvy a pozdě odpoledne jsem měla na noze jen jednu.

Hledala jsem tak, jak jen může hledat člověk, který nevidí... Hledala jsem všude, kde jsem si myslela, že by ponožka mohla být. Dokonce jsem si vzala na pomoc i vařečku. A nic. Neobjevil ji ani člověk vidící.

A já sama jsem si myšlenkou na ponožku zaměstnala hlavu na několik dní.

V tu chvíli jsem se nedokázala soustředit pořádně na nic jiného. Měla jsem toho plnou hlavu.

A právě tehdy jsem si uvědomila, jak je ztráta koncentrace pro mě nebezpečná. Divíš se tomu? Ráda ti to vysvětlím.

Jako nevidomá se musím soustředit na veškerou činnost. I na docela běžné věci. Nejen na to, KAM věci ukládám, ale hlavně na to, CO dělám. Když věci nepoložím na stejné místo, nastane problém. Nepamatuji se, kam věc odložím. Hledám tam, kde by věc být měla a ztratím tak mnoho času. V daný moment přemýšlím tak usilovně, že mám pocit „zavaření mozkových závitů“...

Nesoustředěností mi pak věci i popadají. A opět marně hledám. A znovu ztráta času. Vím, kam věc dopadne. Kde by přibližně asi tak mohla být. Ale i tak nejsem schopna nalézt ji okamžitě. Vždy vše najdu až za nějaký čas. Dá se říci, že je to tak trochu i věc náhody.

Je mi jasné, že to může vypadat docela úsměvně. Ale není to tak vždy. Právě nesoustředěností a neopatrností může snadno dojít k nepříjemným situacím. S oblibou tomu sama říkávám karamboly. Když se nesoustředím, velmi snadno může dojít třeba k pádům. A to zpravidla při přesouvání z vozíku jinam. Ale to je to nejmenší zlo. Za dlouhé roky už padat umím. Jen to stárnoucí tělo už není tak pružné. A sama už se nezvednu. Ale hlavně hrozí riziko mnohem závažnějších poranění. Popálení. Opaření... A popravdě, nemusím mít všechno. To mi věř.

Pravda, mohla bych vše řešit pohodlnějším způsobem. Více využívat pomoci pečovatelů. Vlastně bych nemusela dělat vůbec nic.   Samotné mi jde vše mnohem pomaleji a zabere dost času. Ale i tak jsem ráda, že to ještě jde.

Víš, kamaráde milý, není to tak snadné. Je třeba být neustále ve střehu. Opatrnosti není nikdy dost. Občas se i mně něco nepříjemného přihodí. Vnímám to však jako znamení. Upozornění v pozitivním smyslu.  

Věřím, že tu ponožku objevím nečekaně. A kdyby ne, tak si budu vědoma nepostřehnutelného společníka. Budu vědět, že tu nejsem tak docela o samotě. A to by nebylo tak špatné, nemyslíš?      

Autor: Vladimíra Frančáková | sobota 30.5.2020 8:07 | karma článku: 9,89 | přečteno: 153x
  • Další články autora

Vladimíra Frančáková

Nerudná baba

Deníčku můj, nikdy mě nenapadlo, že ti budu něco nového vyprávět tak brzy. Dovedu si představit, jak jsi překvapený. Jsem na tom stejně.

12.2.2024 v 17:00 | Karma: 17,34 | Přečteno: 415x | Diskuse| Osobní

Vladimíra Frančáková

Trampoty

Deníčku můj, opět na tebe dlouhý čas myslím. Jsem to opravdu já... Ani tentokrát jsem na tebe nezapomněla. To není možné.

14.1.2024 v 18:00 | Karma: 11,84 | Přečteno: 170x | Diskuse| Osobní

Vladimíra Frančáková

Právo na existenci

Deníčku můj, je to neuvěřitelné, ale znovu nastal čas pro moje další vyprávění. Dny mi ubíhají tak rychle, že mám pocit, jako bych ti vyprávěla teprve včera. Opět jsem si nemohla vybrat. Navíc jsem si vědoma, co jsem ti slíbila.

1.12.2023 v 18:00 | Karma: 10,21 | Přečteno: 203x | Diskuse| Osobní

Vladimíra Frančáková

Signál

Deníčku můj, možná ani netušíš, jak dlouho na tebe myslím. Není to tak složité. Prakticky od chvíle, kdy jsem skončila svoje poslední vyprávění. Myslím, že není divu. Tolik se mi toho honí hlavou.

26.10.2023 v 13:00 | Karma: 10,42 | Přečteno: 183x | Diskuse| Osobní

Vladimíra Frančáková

Návrat

Deníčku můj, jsem doma. Je to neuvěřitelné. Nemusíš se bát. Jsem to opravdu já. Nemohla jsem se dočkat, až ti budu vyprávět.

4.9.2023 v 11:00 | Karma: 19,83 | Přečteno: 277x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Ukrajinská policie zadržela šest Čechů za telefonické podvody z Oděsy

23. dubna 2024  21:25

Ukrajinské úřady oznámily zadržení devíti členů zločinecké organizace včetně šesti Čechů, kteří z...

Nepříjemné svědectví. Bulvární boss popsal, jak Trumpovi pomohl s kampaní

23. dubna 2024  21:21

Bývalý vydavatel bulvárního listu National Enquirer v úterý u newyorského soudu popsal porotě, jak...

Koalici rozdělují výše daňové slevy na poplatníka i výpověď bez udání důvodu

23. dubna 2024  14:33,  aktualizováno 

Rozpory ve vládní koalici u zásadních věcí přibývají s blížícími se volbami, ale i kvůli tomu, že...

Narušitelé jsou všude. Čínská rozvědka přitvrzuje, chlubí se i českým zářezem

23. dubna 2024

Premium Čínské tajné služby v posledních letech posilují svůj vliv a nebojí se ani prezentace na sociálních...

Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO
Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO

Každý den po celý tento týden můžete vyhrávat jedinečné dárky od značky BEBELO.

  • Počet článků 54
  • Celková karma 17,34
  • Průměrná čtenost 215x
Žiju v Novém Boru na Českolipsku, městě s bohatou sklářskou tradicí. Bydlím v nájemním bytě. V domě s pečovatelskou službou. Jsem tu maximálně spokojená. Mám ráda společnost i samotu. Nedovedu si představit život bez možnosti setkávání se s lidmi. Ale aby vše „fungovalo“ tak, jak má, je k tomu nezbytná i ta samota. Mou velkou láskou je literatura . K odpočinku patří i hudba. Pasivně, samozřejmě. Mám ráda smích. A humor vůbec. Obojí ke mně patří. Humor sám je pro mě důležitým kořením života.

Seznam rubrik