Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Podivný prosinec

Deníčku můj, myslím, že si tentokrát nedokážeš ani představit, jak jsem šťastná, že ti budu zase něco vyprávět. Chtěla jsem začít mnohem dříve. Vlivem okolností vše dopadlo jinak. Ale podstatné pro mě je, že jsem tu.

 

Nemusíš se bát. Jsem to opravdu já. Nezapomněla jsem na tebe. Když říkám, že se tentokrát na vyprávění opravdu těším, tak tomu věř. Mám k tomu hned několik důvodů. Jednak ti vyprávím ráda, a hlavně si dokonale vyčistím hlavu.

Byly sice svátky a dny volna, ale cítím se hodně unavená. V předešlém roce to bylo o naštvání. Zlobila jsem se sama na sebe. Na svou bezmoc. Tentokrát jsem se cítila jako na kolotoči.

Vidím, jak už jsi zvědavý. Tak poslouchej!

Asi nebudu jediná, kdo si občas řekne, že je ten prosinec poslední dobou nějaký divný. Krátký a rychlý. Anebo už je to jen můj pocit. A to jen proto, že pomalu stárnu a postupně mi ubývají síly. Jsem realista. Moc dobře vím, že něco podobného může nastat. Prakticky kdykoli.

Ale abych se do toho nezamotala... A nezapomněla, co ti to chci vlastně vyprávět.

První třetina prosince proběhla v klidu. Jako každý jiný den. Mírný chaos začal až v pondělí třináctého. Zjistila jsem, že mám změněný jídelníček. Nelíbilo se mi to. Ale i to se může stát. Jsme přece jen lidé. A i ten dodavatel je jen člověk. A to jsem ještě ani zdaleka netušila, co mě čeká do konce měsíce.

Jak říkám, pondělí byla jen taková malá předehra. Předzvěst všeho, co mě čekalo.

Začala jsem podvědomě cítit jakýsi zvláštní neklid. Měla jsem pocit, že se mi nic nedaří. A události šly tak, abych si to jen postupně potvrzovala.

Následující den jsem měla pocit, že nic nestihnu. Pravda, ten je u mě docela častý... Jako vždy jsem se obávala naprosto zbytečně. Vše dopadlo, jak mělo. Jak jinak.

Další den počítač tahal potřebné aktualizace. V danou chvíli jsem se nechala ovládnout stresem. Zdálo se mi, že mě zradila veškerá mluvící technika. A já už dopředu přemýšlela, jak vše budu řešit. Naprosto zbytečně, pochopitelně. Byly to jen moje zmatky a pocity.

Ale právě v těchto a podobných situacích si uvědomím, jak by se mi občas hodilo vidící oko.

A aby toho nebylo málo, v druhé polovině týdne jsem očekávala velkou zásilku. Kupovala jsem si novou postel. Stará dosloužila. Po patnácti letech. Takové věci si troufám vybírat pouze za asistence vidícího.

Když jsem se dozvěděla, kdy mi má být doručena objednaná postel, okamžitě jsem si začala domlouvat pomoc. Protože jsem na tom tak, jak jsem, měla jsem ji téměř domluvenou. Bylo to vlastně už jen o detailech.

Nejdůležitější bylo domluvit se s dopravcem. Potřebovala jsem, aby do sebe vše dobře zapadlo. To se také nakonec stalo. Jen jindy, než jsem očekávala.

Nemám problém vysvětlit svou situaci a dopracovat se k nějakému řešení. Ale... Nejprve jsem se u dopravní společnosti setkala s pochopením a vstřícností. Ale když jsem zjistila, že mám špatný kontakt a volala jsem zpět, vše bylo jinak. Přístup k zákazníkovi byl zcela neprofesionální. Pracovnice expedice argumentovala hlavně tím, že má hodně práce a nestíhá. Podotkla jsem, že rozumím a žádala jsem o pomoc s vyřešením situace. Svým jednáním mi dala jasně najevo, jak ji obtěžuji. Zdržuji. Ale s podobným přístupem se občas setká každý člověk.  I přes počáteční nedorozumění jsme se nakonec domluvily na doručení druhý den. I tak jsem obdržela zprávu o dodání ještě téhož dne. Domluva s řidičem byla skvělá. Objednané zboží mi bylo úspěšně doručeno druhý den. Vše do sebe zapadlo. Ke spokojenosti všech. Ještě týž den jsem díky pomocníkům mohla spát v nové posteli.

Když jsem se však chystala ulehnout ke spánku, spadla jsem. Byla to třešnička na dortu za celý týden. Jako takový byl podivný a tohle byl skutečně zlatý hřeb...Nestává se mi to často. Pokud přece, tak to stojí za to. Za poměrně dlouhý život padat snad umím. Jen se už sama nezvednu. Nic se mi nestalo. Bolelo jen celé tělo.

Myslela jsem, že mě do konce roku už nic zlého nepotká. Všechno potřebné kolem Vánoc jsem měla domluvené. Netušila jsem, jak moc jsem se mýlila.

Nákupy i příprava jídla v příštím týdnu dopadly výborně. Na vánočním jídelníčku jsem si moc pochutnala.

Ale co čert nechtěl. Pravděpodobně jsem se přejedla. Není divu. Jak léta přibývají, tak už nejsem schopna jíst velké porce. A obzvlášť těžkého jídla. A to vánoční opravdu těžké je. Hned po těch všech dobrotách jsem si dala týden dobrovolného půstu. Jedla jsem pouze suchary, jogurty, piškoty, rýži. A jak mi chutnalo. Když už jsem cítila takový „zdravý“ hlad, věděla jsem, že je vše v pořádku.

Pomyslnou tečkou za tím podivným prosincem bylo dodání nové matrace v prvním lednovém týdnu. I ona potřebovala nějakou organizaci pomoci. I toto klaplo na výbornou. 

Dokážu si představit, jak si lámeš hlavu nad tím, proč ti to vlastně všechno vyprávím. A ke všemu tak zeširoka. Ráda ti to prozradím. Tak ještě chvilku poslouchej!

Jsem na sebe hrdá, jak si dokážu všechno domluvit a vyřídit. S minimální podporou okolí. Pro mě je to věc velmi důležitá. Důkaz, že mám svůj život a prostor pevně ve svých rukou. Ale nejdůležitější je pro mě zjištění, že se mám v případě potřeby o koho opřít. Vše mi vzalo mnoho energie. Bylo to velmi náročné. Ale stálo to za to. To mi věř!

Pravda, nesmím zapomenout na opatrnost, ale v nové posteli se spí nádherně, kamaráde!        ;

Autor: Vladimíra Frančáková | úterý 18.1.2022 18:55 | karma článku: 16,47 | přečteno: 261x
  • Další články autora

Vladimíra Frančáková

Nerudná baba

Deníčku můj, nikdy mě nenapadlo, že ti budu něco nového vyprávět tak brzy. Dovedu si představit, jak jsi překvapený. Jsem na tom stejně.

12.2.2024 v 17:00 | Karma: 17,34 | Přečteno: 415x | Diskuse| Osobní

Vladimíra Frančáková

Trampoty

Deníčku můj, opět na tebe dlouhý čas myslím. Jsem to opravdu já... Ani tentokrát jsem na tebe nezapomněla. To není možné.

14.1.2024 v 18:00 | Karma: 11,84 | Přečteno: 170x | Diskuse| Osobní

Vladimíra Frančáková

Právo na existenci

Deníčku můj, je to neuvěřitelné, ale znovu nastal čas pro moje další vyprávění. Dny mi ubíhají tak rychle, že mám pocit, jako bych ti vyprávěla teprve včera. Opět jsem si nemohla vybrat. Navíc jsem si vědoma, co jsem ti slíbila.

1.12.2023 v 18:00 | Karma: 10,21 | Přečteno: 203x | Diskuse| Osobní

Vladimíra Frančáková

Signál

Deníčku můj, možná ani netušíš, jak dlouho na tebe myslím. Není to tak složité. Prakticky od chvíle, kdy jsem skončila svoje poslední vyprávění. Myslím, že není divu. Tolik se mi toho honí hlavou.

26.10.2023 v 13:00 | Karma: 10,42 | Přečteno: 183x | Diskuse| Osobní

Vladimíra Frančáková

Návrat

Deníčku můj, jsem doma. Je to neuvěřitelné. Nemusíš se bát. Jsem to opravdu já. Nemohla jsem se dočkat, až ti budu vyprávět.

4.9.2023 v 11:00 | Karma: 19,83 | Přečteno: 277x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Zkušenosti východu Evropy se SSSR nás naučily mnohé o Kremlu, míní Leyenová

26. dubna 2024  18:09

Díky hořkým zkušenostem, které mají země ze středu a východu Evropy se Sovětským svazem, se...

Po havárii na koloběžce skončil v řece, bezvládného muže museli oživovat

26. dubna 2024  17:24

Bezvládného muže vytahovali krátce po čtvrteční půlnoci policisté z řeky Svitavy v brněnských...

V bytě mám cizího muže, volal majitel strážníky. Vetřelce našli v posteli s pivem

26. dubna 2024  17:05

Neznámý návštěvník se ve čtvrtek odpoledne objevil muži v bytě na českobudějovickém sídlišti Máj....

Dostával jsem balíčky, ne peníze, řekl Bystroň ke kauze úplatků od Rusů

26. dubna 2024  16:37,  aktualizováno  16:50

Poslanec Alternativy pro Německo (AfD) Petr Bystroň v kauze možných úplatků od proruské sítě řekl v...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 54
  • Celková karma 17,34
  • Průměrná čtenost 215x
Žiju v Novém Boru na Českolipsku, městě s bohatou sklářskou tradicí. Bydlím v nájemním bytě. V domě s pečovatelskou službou. Jsem tu maximálně spokojená. Mám ráda společnost i samotu. Nedovedu si představit život bez možnosti setkávání se s lidmi. Ale aby vše „fungovalo“ tak, jak má, je k tomu nezbytná i ta samota. Mou velkou láskou je literatura . K odpočinku patří i hudba. Pasivně, samozřejmě. Mám ráda smích. A humor vůbec. Obojí ke mně patří. Humor sám je pro mě důležitým kořením života.

Seznam rubrik