Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Trampoty

Deníčku můj, opět na tebe dlouhý čas myslím. Jsem to opravdu já… Ani tentokrát jsem na tebe nezapomněla. To není možné.

 

Neustále se toho tolik děje. Se mnou. Kolem mě. Všude.

Chtěla jsem ti vyprávět mnohem dříve. Ale… Znovu to nevyšlo. Už si připadám, že hledám jen ty výmluvy.

 Asi si tak připadat ani nemusím. Je to skutečnost. Stydím se za to. Ale asi to jinak nešlo.

Až uslyšíš, co ti budu vyprávět, tak snad pochopíš. Povím ti o tom, jak jsem nepoučitelná a svým způsobem stále naivní. Tak dobře poslouchej!

Mám za sebou náročný rok. O tom není sporu. Byl plný změn. S mnoha věcmi je třeba se smířit. Přijmout je jako neměnné. A možná právě proto mě o letošních svátečních dnech přepadl splín.

Bylo mi smutno. Takovým zvláštním způsobem. Samotu jsem snášela prapodivně. Nejsem na to zvyklá.

Lámala jsem si nad tím hlavu. Pochopila jsem. Ovládla mě nesplněná očekávání. Dávno vím, jak to má být… A přesto jsem tak naivní. Nepoučitelná.

Samotu mám opravdu ráda. Nenudím se. Ale tentokrát…

Vnímala jsem a prožívala i záležitosti zvenčí. Zvlášť, když byly tak tragické a bolestivé.

V mém malém světě jsem na tom nebyla lépe o Vánocích ani já. O druhém svátku vánočním jsem si po delší době vyzkoušela zemskou přitažlivost.

Kupodivu stále funguje. Jen se vše neobešlo bez přivolání pomoci. Velkého stresu. Naštvání. Ale pro jistotu ani bez lékaře.

Ale světe div se. I když mé tělo chátrá věkem, padat ještě umím. Po prohlídce lékařka jen konstatovala, že se mi nic nestalo. Byla jsem v naprostém pořádku.

Nechala jsem se ovládnout vztekem a stresem.

Ale abych toho neměla na svém hrbu momentálně málo, na začátku prosince jsem si ukopla palec. Já, vozíčkářka.

Vůbec netuším, jak se mi to mohlo stát. Vzpomínám si jen na křupnutí.

Věděla jsem, že mi s tím doktor nic neudělá. Začala jsem to řešit, když noha otekla. A jaká je skutečnost, jsem se dozvěděla teprve v druhém lednovém týdnu.

Doufám, že se moje tzv. „sloní“ noha“ v co nejkratším možném čase vrátí do svého normálu. Momentálně se totiž jinak nazvat nedá.  

Vyšetření ukázalo, že léčení doma nezvládnu. Čeká mě nástup do nemocnice. Prý to bude jen několik dnů.

Tak se snad vše rychle v dobré obrátí. A to nejen v mém mikrosvětě…

Takhle jsem já šikovná. To jsou moje trampoty.

Děkuji za trpělivost a těším se na tebe příště. Budu určitě delší. To mi věř, kamaráde!   

Autor: Vladimíra Frančáková | neděle 14.1.2024 18:00 | karma článku: 11,84 | přečteno: 170x
  • Další články autora

Vladimíra Frančáková

Nerudná baba

Deníčku můj, nikdy mě nenapadlo, že ti budu něco nového vyprávět tak brzy. Dovedu si představit, jak jsi překvapený. Jsem na tom stejně.

12.2.2024 v 17:00 | Karma: 17,34 | Přečteno: 415x | Diskuse| Osobní

Vladimíra Frančáková

Právo na existenci

Deníčku můj, je to neuvěřitelné, ale znovu nastal čas pro moje další vyprávění. Dny mi ubíhají tak rychle, že mám pocit, jako bych ti vyprávěla teprve včera. Opět jsem si nemohla vybrat. Navíc jsem si vědoma, co jsem ti slíbila.

1.12.2023 v 18:00 | Karma: 10,21 | Přečteno: 203x | Diskuse| Osobní

Vladimíra Frančáková

Signál

Deníčku můj, možná ani netušíš, jak dlouho na tebe myslím. Není to tak složité. Prakticky od chvíle, kdy jsem skončila svoje poslední vyprávění. Myslím, že není divu. Tolik se mi toho honí hlavou.

26.10.2023 v 13:00 | Karma: 10,42 | Přečteno: 183x | Diskuse| Osobní

Vladimíra Frančáková

Návrat

Deníčku můj, jsem doma. Je to neuvěřitelné. Nemusíš se bát. Jsem to opravdu já. Nemohla jsem se dočkat, až ti budu vyprávět.

4.9.2023 v 11:00 | Karma: 19,83 | Přečteno: 277x | Diskuse| Osobní

Vladimíra Frančáková

Náš zákazník, náš pán

Deníčku můj, ani tentokrát jsem na tebe nezapomněla. Myslím na tebe dlouho. Kdybys jen věděl, jak se stydím. Opravdu. Nedodržela jsem svůj slib. Opět ti budu vyprávět po dlouhé odmlce.

9.3.2023 v 20:40 | Karma: 19,37 | Přečteno: 389x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Pro mírové rozhovory s Ukrajinou nejsou důvody, řekl Kreml. Jednat odmítá i Kyjev

27. dubna 2024  11:45,  aktualizováno  12:14

V současné době neexistují důvody pro mírové rozhovory mezi Ruskem a Ukrajinou, protože Kyjev...

KOMENTÁŘ: Jako figurky na šachovnici StB. Akce Skaut byla obří past na odboj

27. dubna 2024

Premium Odboj, nebo provokace? Před pětasedmdesáti lety, v dubnu roku 1949, vrcholila u nás akce Skaut,...

Sociální nůžky se rozevírají. Češi chudnou, ač pracují, říká antropoložka

27. dubna 2024

Minimální důstojná mzda pro rok 2023 činila 45 573 korun hrubého, vypočítala Platforma pro...

Precheza dostala novou pokutu za únik oxidu siřičitého, má zaplatit půl milionu

27. dubna 2024  11:27

Přerovská chemička Precheza dostala za únik oxidu siřičitého do ovzduší v říjnu 2014 od České...

  • Počet článků 54
  • Celková karma 17,34
  • Průměrná čtenost 215x
Žiju v Novém Boru na Českolipsku, městě s bohatou sklářskou tradicí. Bydlím v nájemním bytě. V domě s pečovatelskou službou. Jsem tu maximálně spokojená. Mám ráda společnost i samotu. Nedovedu si představit život bez možnosti setkávání se s lidmi. Ale aby vše „fungovalo“ tak, jak má, je k tomu nezbytná i ta samota. Mou velkou láskou je literatura . K odpočinku patří i hudba. Pasivně, samozřejmě. Mám ráda smích. A humor vůbec. Obojí ke mně patří. Humor sám je pro mě důležitým kořením života.

Seznam rubrik