Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Trampoty

Deníčku můj, opět na tebe dlouhý čas myslím. Jsem to opravdu já… Ani tentokrát jsem na tebe nezapomněla. To není možné.

 

Neustále se toho tolik děje. Se mnou. Kolem mě. Všude.

Chtěla jsem ti vyprávět mnohem dříve. Ale… Znovu to nevyšlo. Už si připadám, že hledám jen ty výmluvy.

 Asi si tak připadat ani nemusím. Je to skutečnost. Stydím se za to. Ale asi to jinak nešlo.

Až uslyšíš, co ti budu vyprávět, tak snad pochopíš. Povím ti o tom, jak jsem nepoučitelná a svým způsobem stále naivní. Tak dobře poslouchej!

Mám za sebou náročný rok. O tom není sporu. Byl plný změn. S mnoha věcmi je třeba se smířit. Přijmout je jako neměnné. A možná právě proto mě o letošních svátečních dnech přepadl splín.

Bylo mi smutno. Takovým zvláštním způsobem. Samotu jsem snášela prapodivně. Nejsem na to zvyklá.

Lámala jsem si nad tím hlavu. Pochopila jsem. Ovládla mě nesplněná očekávání. Dávno vím, jak to má být… A přesto jsem tak naivní. Nepoučitelná.

Samotu mám opravdu ráda. Nenudím se. Ale tentokrát…

Vnímala jsem a prožívala i záležitosti zvenčí. Zvlášť, když byly tak tragické a bolestivé.

V mém malém světě jsem na tom nebyla lépe o Vánocích ani já. O druhém svátku vánočním jsem si po delší době vyzkoušela zemskou přitažlivost.

Kupodivu stále funguje. Jen se vše neobešlo bez přivolání pomoci. Velkého stresu. Naštvání. Ale pro jistotu ani bez lékaře.

Ale světe div se. I když mé tělo chátrá věkem, padat ještě umím. Po prohlídce lékařka jen konstatovala, že se mi nic nestalo. Byla jsem v naprostém pořádku.

Nechala jsem se ovládnout vztekem a stresem.

Ale abych toho neměla na svém hrbu momentálně málo, na začátku prosince jsem si ukopla palec. Já, vozíčkářka.

Vůbec netuším, jak se mi to mohlo stát. Vzpomínám si jen na křupnutí.

Věděla jsem, že mi s tím doktor nic neudělá. Začala jsem to řešit, když noha otekla. A jaká je skutečnost, jsem se dozvěděla teprve v druhém lednovém týdnu.

Doufám, že se moje tzv. „sloní“ noha“ v co nejkratším možném čase vrátí do svého normálu. Momentálně se totiž jinak nazvat nedá.  

Vyšetření ukázalo, že léčení doma nezvládnu. Čeká mě nástup do nemocnice. Prý to bude jen několik dnů.

Tak se snad vše rychle v dobré obrátí. A to nejen v mém mikrosvětě…

Takhle jsem já šikovná. To jsou moje trampoty.

Děkuji za trpělivost a těším se na tebe příště. Budu určitě delší. To mi věř, kamaráde!   

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Vladimíra Frančáková | neděle 14.1.2024 18:00 | karma článku: 11,84 | přečteno: 170x
  • Další články autora

Vladimíra Frančáková

Nerudná baba

Deníčku můj, nikdy mě nenapadlo, že ti budu něco nového vyprávět tak brzy. Dovedu si představit, jak jsi překvapený. Jsem na tom stejně.

12.2.2024 v 17:00 | Karma: 17,34 | Přečteno: 415x | Diskuse| Osobní

Vladimíra Frančáková

Právo na existenci

Deníčku můj, je to neuvěřitelné, ale znovu nastal čas pro moje další vyprávění. Dny mi ubíhají tak rychle, že mám pocit, jako bych ti vyprávěla teprve včera. Opět jsem si nemohla vybrat. Navíc jsem si vědoma, co jsem ti slíbila.

1.12.2023 v 18:00 | Karma: 10,21 | Přečteno: 203x | Diskuse| Osobní

Vladimíra Frančáková

Signál

Deníčku můj, možná ani netušíš, jak dlouho na tebe myslím. Není to tak složité. Prakticky od chvíle, kdy jsem skončila svoje poslední vyprávění. Myslím, že není divu. Tolik se mi toho honí hlavou.

26.10.2023 v 13:00 | Karma: 10,42 | Přečteno: 183x | Diskuse| Osobní

Vladimíra Frančáková

Návrat

Deníčku můj, jsem doma. Je to neuvěřitelné. Nemusíš se bát. Jsem to opravdu já. Nemohla jsem se dočkat, až ti budu vyprávět.

4.9.2023 v 11:00 | Karma: 19,83 | Přečteno: 277x | Diskuse| Osobní

Vladimíra Frančáková

Náš zákazník, náš pán

Deníčku můj, ani tentokrát jsem na tebe nezapomněla. Myslím na tebe dlouho. Kdybys jen věděl, jak se stydím. Opravdu. Nedodržela jsem svůj slib. Opět ti budu vyprávět po dlouhé odmlce.

9.3.2023 v 20:40 | Karma: 19,37 | Přečteno: 389x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  7.5

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Seniora málem zabil a ukradl mu plnou peněženku. Násilník dostal šestnáct let

9. května 2024  14:53

Soud ve čtvrtek vyměřil 16 let vězení se zvýšenou ostrahou třicetiletému Janu Čuporimu, který loni...

Kadyrov se chlubil taháním auta. Má svaly z kamene, chválila Simonjanová

9. května 2024  14:49

Čečenský diktátor Ramzan Kadyrov se ukázal na videu, kterak tlačí auto. Jeho údajnou sílu vyzdvihla...

Na dvě seniorky spadla zeď zámeckého parku v Pacově, jednu vážně zranila

9. května 2024  14:29

Ke zranění dvou seniorek došlo ve středu o státním svátku v Pacově na Pelhřimovsku. Na dvě ženy...

Nový ukrajinský rekord: aby zasáhl rafinerii, urazil dron 1500 kilometrů

9. května 2024  14:03,  aktualizováno  14:27

Sledujeme online Nejméně osm lidí utrpělo zranění v ruské Belgorodské oblasti po dronovém útoku, který Rusko...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 54
  • Celková karma 17,34
  • Průměrná čtenost 215x
Žiju v Novém Boru na Českolipsku, městě s bohatou sklářskou tradicí. Bydlím v nájemním bytě. V domě s pečovatelskou službou. Jsem tu maximálně spokojená. Mám ráda společnost i samotu. Nedovedu si představit život bez možnosti setkávání se s lidmi. Ale aby vše „fungovalo“ tak, jak má, je k tomu nezbytná i ta samota. Mou velkou láskou je literatura . K odpočinku patří i hudba. Pasivně, samozřejmě. Mám ráda smích. A humor vůbec. Obojí ke mně patří. Humor sám je pro mě důležitým kořením života.

Seznam rubrik